Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Projekt ankiety



Poprzednia praca: Analiza otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa
Następna praca: Aspekty działalności konkurencyjnej



Treść: 1.Ankieta – jej funkcje, klasyfikacje.
2.2. Przygotowanie ankiety.
3.Układ i struktura.
1.Zestaw pytań na które odpowiadają respondenci w czasie przeprowadzania wywiadu. Zazwyczaj ankieta służy do zapisywania odpowiedzi. W ten sposób zbiera się informacje pierwotne ( surowe dane) , które pomagają weryfikować hipotezy (założenia badawcze).
FUNKCJE ANKIETY
-ułatwia prowadzenie wywiadu nadając mu kształt i strukturę, bez ankiety ankieter mógłby się pomylić, lub w sposób nieprawidłowy formułować pytania.
-ankieta sprawia, że wywiad jest interesujący dla respondenta; prawidłowo opracowana ankieta powinna prowadzić respondenta od pytania do pytania w sposób logiczny i celowy.
-ankieta zmusza do zachowania dyscypliny w zakresie wcześniej ustalonej kolejności pytań.
-wspomaga pamięć i nie pomaga na improwizowania przy którym łatwo o błąd.
-upraszcza zapisywanie danych i umożliwia ich dekodowanie (interpretowanie , opracowywanie )
RODZAJE ANKIET
-Ustrukturowana
Taka w której ankieterowi nie zostawia się żadnej swobody co do sposobu lub kolejności zadawania pytań. Takie ankiety przeprowadza się tam, gdzie istnieje duża liczba wywiadów i tam gdzie ankiecie wcześniej nadaje się sztywną, ostateczną formę. Najczęściej jest ona wykonywana w badaniach rynku konsumpcyjnego. W większych badaniach na rynku przemysłowym wadą tej ankiety jest uzyskiwanie zbyt powierzchownych wyników. Może ona być uciążliwa dla respondenta , zwłaszcza wtedy, gdy z pytaniami spotyka się pierwszy
raz.
-Częściowo ustrukturowana
Bardziej elastyczna. Można pominąć niektóre pytania i wracać do nich później. Jej istotą jest uchwycenie tylko niektórych cech, elementów wypowiedzi niezbędnych dla uzyskania obrazu jakiegoś przypadku. Wada- mogą być różnie interpretowane, stąd najlepiej jeśli przeprowadza je doświadczony ankieter.
-Lista pytań
To inaczej ankieta do ankiety. Są to pytania w oparciu o które przygotowuje się projekt ankiety właściwej. Listę pytań przygotowuje zespół prowadząc dyskusję grupową w celu ustalenia ogólnego zarysu wywiadu w jednej lub kilku formach.
2.RODZAJE PYTAŃ
-dotyczące zachowań
Rozpoczynające się od: „co”, „kiedy”, „jak” – ogólnie dotyczą faktów, pomagają ustalić : wielkość rynku w rynku ,udziałów w rynku, zakupów i posiadania, wzory zachowań, przewidywanie trendów.
( u w rynku -jak często lub ile kupują)
( udział w rynku – jakiej marki produktów używasz, ile produktu zużywasz)
( schemat zakupu – jak często kupujesz)
( wzory zachowań – czym pan jeździ:- samochód
-autobus...)
( przewidywanie trendów- czy zamierza pan : kupić, odwiedzić, skorzystać...)
-dotyczące postaw
Badają wyobrażenia klientów ,ich opinie i spostrzeżenia , które mogą lecz nie muszą odpowiadać prawdzie. Mogą ustalać przyczyny konkretnych zachowań np. zakupy. Mogą ustalać ukryty popyt ; mogą wyjaśniać postawy w stosunku do określonych produktów, miejsc )
Jakie z następujących czynników ......................... mają twoim zdaniem największy wpływ na wybór marki
Co myślisz o produkcie naszej firmy
W jakiej kolejności ustawiłbyś firmy ze względu na jakość produktów
/ ukryty popyt można badać tzw. technikami projekcyjnymi; prosi się respondenta by narysował produkt tak jak go sobie wyobraża /
-metryczka
Pytania określone zmiennymi lub metryczką. Podstawowe kryteria metryczki to : płeć (m.k ) , wiek ( 15-24 ,
25-34 , 35-44 , 45-54 , 55-64 , 65 i więcej )
-status głowy rodziny (wykształcenie , dochody )
-skład rodziny ( liczba osób : 1, 2, 3, 4, 5 i więcej )
Do badań służą : liczba dzieci w rodzinie , wiek dzieci , miejsce zamieszkania ...
W badaniach przemysłowych : - wielkość firmy (ilość pracowników )
-branża, np.: rolnictwo, górnictwo , produkcja, dystrybucja ...
-położenie geograficzne ( płn, płn-wsch ........)
- otwarte – pozostawiają respondentowi pełną swobodę wypowiedzi , ankieter zapisuje najdokładniej jak jest to tylko możliwe.
- zamknięte – nie pozostawiają swobody odpowiedzi , zawierają zestaw możliwych odpowiedzi . W najprostszym przypadku są to odpowiedzi „tak” , „nie”., lub : „rzadko” „dosyć” „ani tak , ani nie”...
- graficzne – zaznaczanie punktów do bdb do złe
3.BŁĘDY SPOTYKANE W ANKIETACH
- unikać pytań wieloznacznych
- niejasnych sformułowań, lub zawierających zwroty wieloznaczne
- są pytania na które trudno odpowiedzieć , nie używajmy takich sformułowań
- nie dawać pytań przeładowanych informacjami
- należy przechodzić od pytań bardzo ogólnych do pytań bardzo szczegółowych
- pytania najlepiej grupować tematycznie
- poszczególne pytania i zagadnienia muszą się wykluczać , nie można pytać kilka razy o to samo
- metryczka jest zamieszczana na początku lub na końcu ankiety
- pytania drażliwe na końcu ankiety
- każda ankieta rozpoczyna się instrukcją dla respondenta , podaje się cel i przedmiot badań , zaczyna się : w jaki sposób respondent powinien wypełnić ankietę i jak udzielać odpowiedzi
- ważny jest układ ankiety , nie może być ścieśniona i nieczytelna
- odpowiedzi na pytania w tej samej linii co pytania
- dobrze jest ją rozcinać skalami , drukiem
- ankieta nie może być zbyt długa
- dobrze jest stosować wytłuszczenia , nawiasy , duże litery...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 3142 , autor: Mafej , Ocena: 30.71

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Projekt ankiety

Projekt z marketingu sportowego.


Losowe teksty z tej samej kategorii

Piwo.
Konspekt zarządzanie jakością.
Dobór próby
Badania rynkowe i marketingowe
Plan procesu komunikacji marketingowej - na podstawie kampanii promocyjnej produktu Shiseido
Proste sposoby na zdobycie klienta
Analiza strony www.smyk.pl
Promocja-jej cele,strategia i instrumenty
Badania marketingowe, pytania egzaminacyjne i odpowiedzi
Bilnas banku


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 30.71.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-26 15:34:32
⇒Czytano: 3142
Autor: Mafej


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: