Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Produkt, jego rodzaje itp itd



Poprzednia praca: Definicje z marketingu
Następna praca: Ściąga z marketingu



Treść: Produkt to dobro materialne lub usługa pozwalające na zaspokojenie określonej potrzeby.
Do zaspokojenia tej samej potrzeby mogą być wykorzystywane różne produkty (substytuty). Istnieją jednak potrzeby do zaspokojenia, w których nabywca potrzebuje dwóch lub wiecej produktów. W marketingu produkt jest sumą korzyści na jakie zasługuje klient po dokonaniu zakupu. Rdzeń produktu zaspokaja podstawową wiodącą potrzebę np. rdzeniem radia jest dostarczenie informacji i wrażenia słuchowe.
Produkt rzeczywisty charakteryzuje się dokładnym wyszczególnieniem cech. Cechami produktu rzeczywistego są: kolor, smak, rozmiar, jakość, wydajność itp.
Poszerzenie produktu nie polega wyłącznie na dodawaniu wartości użytkowej, natomiast na udzielaniu coraz dłuższych gwarancji, zapewnienie instalacji po sprzedaży, serwisie itp. Ze wzgl. Na zachowanie konsumentów w procesie zakupu produkty dzielimy na:
a) produkty wygodnego zakupu: *produkty podstawowe (artykuły spożywcze, inne produkty sprzedawane masowo), * produkty nabywane pod wpływem impulsów(cukierki, guma do żucia, słodycze), * produkty nagłej potrzeby (leki, bandaże, pułapka na myszy)
b) produkty wybierane-produkty kupowane po dłuższym zastanowieniu.
c) produkty specjalne - o szczególnych cechach skłaniających nabywców do szczególnego wysiłku (czasowego i finansowego).
Cechy rynku produktów konsumpcyjnych-popyt na rynku produktów konsumpcyjnych jest pierwotny w stosunku do produktów przemysłowych.
Elastyczność cenowa popytu jest spora. * liczba nabywców jest nieograniczona , * firmy działające na rynku produktów konsumpcyjnych są rozproszone przestrzennie i jest ich wiele, * zakupy są bezpośrednie, * negocjacje prowadzone są profesjonalnie przeważnie tylko ze strony sprzedawców, *leasing jest wykorzystywany przez konsumenta w przypadku określonych produktów, np. samochodu, * zmiany klimatu ekonomicznego odbijają się przede wszystkim na rynku produktów konsumpcyjnych i to zawsze w pierwszej kolejności.
Zestaw produktów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo nazywamy asortymentem. Asortyment opisywany jest: linią produktów - grupa produktów związanych ze sobą na podstawie podobnych funkcji, - tej samej grupy odbiorców podobnej ceny, - szerokość asortymentu to liczba różnych linii produktów w przedsiębiorstwie, - głębokość to liczba produktów w danej linii. Produkty przemysłowe są wykorzystywane w procesach produkcji. Rynek produktów przemysłowych obejmuje wszystkie podmioty, które kupują dobra i usługi służące wytwarzaniu innych produktów i usług, następnie sprzedawanych i dostarczanych innym uczestnikom rynku. Podstawowe cechy rynków produktów przemysłowych --popyt na rynku jest pochodny w stosunku do popytu na rynku dóbr konsumpcyjnych, - mniejsza jest elastyczność cenowa popytu, - liczba nabywców jest mniejsza, - przedsiębiorstwa działające na rynku produktów przemysłowych są bardziej zorganizowane przestrzennie., - kontakty gospodarcze i negocjacje są bardziej profesjonalne, - negocjacje są bardziej kompleksowe (nie tylko cena, ale także inne cechy produktu), - w większym stopniu wykorzystywany jest leasing, - w sytuacjach skomplikowanych pojawia się dylemat: „wyprodukować dany produkt samemu, czy też szukać innego wytwórcy lub oferenta”. Zachowanie konsumenta jest zależne od sytuacji, w której się znajduje. Marketing owiec może tworzyć wpływy sytuacyjne, aby wywołać pożądane zachowanie konsumenta (odpowiednia postawą). Postawa to wyznaczona skłonność do stałego reagowania na przedmioty lub zbiory przedmiotów w korzystny lub niekorzystny sposób. Postawa ma 3 składniki: rozumowy, emocjonalny, woli. Na wytworzenie postawy mają wpływ czynniki: - wewnętrzne, tkwiące w psychice człowieka, - zewnętrzne, pochodzące z otaczającego środowiska. Czynniki wewnętrzne to: a) motywy konsumenta – silny i trwały bodziec wewnętrzny, wokół którego organizowane jest zachowanie człowieka (część motywów jest jawna, częśc ukryta), b) osobowość – pewna stałośc zachowań i reakcji na zdarzenia, c) wartości konsumenta – nasze wyobrażenia o tym, co jest pożądane. Czynniki zewnętrzne : wpływy kultury, wpływy grup odniesienia (także rodziny), grupy indywidualnych konsumentów.
...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 3156 , autor: Michalk88 , Ocena: 39.17

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Produkt, jego rodzaje itp itd

Produkt, jako element mixu marketingowego


Losowe teksty z tej samej kategorii

Marketing Case Study
Plan Spłaty Kredytu v2.0
Produkt, jako element mixu marketingowego
Marketing mix
Analiza Swot
Promocja-jej cele,strategia i instrumenty
Wizerunek mężczyzny w reklamie (alkoholi, papierosów, kosmetyków).
Leasing.
Marketingowy proces badawczy.
Plan marketingowy (2)


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 39.17.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-06 17:42:58
⇒Czytano: 3156
Autor: Michalk88


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: