Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Opakowane w marketingu-na podstawie wybranego przykładu



Poprzednia praca: MIasteczko Śląskie
Następna praca: Własny sposób rozwoju duchowego.



Treść: Przedstawiając znaczenie i funkcje opakowania w marketingu należy zacząć od przytoczenia definicji tego czym właściwie jest opakowanie.
A jest to:
"Zespół czynności projektowania i produkcji pojemników lub opakowań dla produktu.."
W dzisiejszych realiach panujących na rynku większość produktów tam trafiających musi być odpowiednio opakowana i oznaczona. Naturalnie opakowanie może nie odgrywać większej roli np: gdy chodzi o sprzedaż tanich wyrobów hutniczych,jednak w przypadku kosmetyków ma decydujące znaczenie. Ludzie zawodowo zajmujący się marketingiem traktują opakowanie jako element obdarzony takim samym priorytetem jak cena, dystrybucja ,promocja, czy też sam produkt. Dzieje się tak z tego powodu iż, występują następujące czynniki przyczyniające się do rosnącego znaczenia opakowania jako narzędzia marketingu.
Image firmy i marki - firmy wiedzą jak duże znaczenie ma dobre opakowanie dla natychmiastowej identyfikacji marki lub firmy np: ".......Campbell Soup Company szacuje, że przeciętny klient widzi ich czerwono-białe puszki 76 razy w roku, co pozwala zaoszczędzić 26 mln dolarów na kosztach reklamy.".
Samoobsługa- cały czas wzrasta ilóść produktów sprzedawana w systemie samoobsługi.
" W typowym supermarkecie prowadzącym asortyment 15000 produktów, nabywca przechodzi obok około 300 przedmiotów na minutę Wiedząc , że 53% zakupów ma miejsce pod wpływem impulsu ,dobre opakowanie działa jak pięciosekundowa reklama..".Tak więc w tym kontekście opakowanie przy sprzedaży spełnia takie funkcje jak : przyciąganie uwagi, opis cech produktu, wzbudza zaufanie i wywołuje korzystne wrażenie.
Możliwość innowacji- innowacja w opakowaniu zwiększa korzyści płynące dla klientów ,oraz zyski dla producentów. Taka sytuacja staje się możliwa np gdy: opakowanie staje się wygodniejsze w praktycznym użyciu. Zamożność klientów- klient jest w stanie zapłacić więcej gdy w zamian za to otrzyma więcej solidności i prestiżu lepszych opakowań. Znaczenie opakowania dla producentów to nie wszystko, albowiem muszą brać oni pod uwagę także funkcje jakie opakowanie musi spełnić aby stało się skutecznym środkiem promocji. Funkcja informacyjna- za pomocą opakowania przekazuje się użytkownikowi takie informacje jakie, powinien znać chciałby wiedzieć a także te na których zależy samemu producentowi. Informacje te mogą dotyczyć np: komponentów produktu, sposobu obchodzenia się z nim czy też terminu jego ważności.
Funkcja promocyjna- Może spełniać rolę reklamy w trakcie transportu, wskazywać na specjalna ofertę,promować inne produkty będące w ofercie producenta.
Funkcja ochronna- Powinno dostatecznie chronić zawartość przed zniszczeniem np: przez czynniki zewnętrzne czy też podczas transportu.
"W ramach " funkcji ochronnej należy też brać pod uwagę, bezpieczeństwo użytkowania, dogodny transport na każdym etapie dystrybucji. Nie bez znaczenia także w dzisiejszej "proekologicznej" rzeczywistości jest aspekt " braku toksyczności opakowań" zarówno na etapie produkcji jak i utulizacji. Naturalnie , producent nie może sobie pozwolić na wprowadzenie na rynek opakowań które selektywnie spełniają wymagania skutecznego środka promocji, musi to być złożony i ścisle zaprojektowany proces
biorący pod uwagę wszystkie elementy " życia opakowania".
W przypadku analizy opakowań stosowanych dla wyrobów Shiseido należy brać pod uwagę specyfikę branży w jakiej działa ta firma. Specyfika rynku ekskluzywnych kosmetyków wybitnie wymusza na firmie
szczególną dbałość o opakowanie, albowiem w "tej branży" jest to jeden z decydujących czynników wpływający na decyzję o zakupie danego kosmetyku. Analizując wybrane opakowanie z asortymentu firmy Shiseido posłużę się opakowaniem wody toaletowej dla mężczyzn .Woda toaletowa Shiseido Basala to produkt umiejętnie łączący tradycję z nowoczesnością XXI w. Tradycja ujawnia się już w samej nazwie bowiem Basala jest sanskrytem słowa Vajra co oznacza kamień talizman trzymany przez Buddę.
Talizman mający chronić przed złymi mocami a także poskramiający złe duchy. Nowoczesność z koleii to element ujawniający się w wyglądzie opakowania .Opakowanie to szklany flakon wykonany z czerwonego matowego szkła ,zaprojektowany zgodnie z nowoczesną minimalistyczną tendecją , która stroni od nadmiaru szczegółów.Dobór materiałów z jakich wykonano opakowanie dodatkowo podkreśla elegancję i ekskluzywność produktu . Na opakowaniu nie ma także niepotrzebnych informacji znajduję się tu tylko nazwa firmy oraz linii kosmetyku. Opakowanie zostało zaprojektowane zgodnie z całą filozofią jaką wyznaje firma przy ich produkcji. Fundamentem tego podejścia jest to aby opakownie było łatwe w użyciu,naturalnie leżało w dłoni, miało orginalny łatwo rozpoznawalny design.Te wymagania spełnia naturalnie opakowanie wody toaletowej Shiseido Basala.

...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2357 , autor: Mafej , Ocena: 32.03

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Opakowane w marketingu-na podstawie wybranego przykładu

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Analiza SWOT, Plan marketingowy, Biznas plan
Marka
Ściąga z marketingu
Zachowanie nabywców a kształtowanie marketingu-mix.
System motywacyjny (1)
SPOSOBY OCENY POZIOMU I MOŻLIWOŚCI ZMIAN KONKURENCYJNOŚCI
Programowanie funduszy strukturalnych.
Marketing usług
Promocja, jako element mixu marketingowego
Zagadnienia ogólne z marketingu


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 32.03.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-11-18 18:39:43
⇒Czytano: 2357
Autor: Mafej


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: