Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Jaki model komunikacji najbardziej cię zainteresował i dlaczego?



Poprzednia praca: Oceń zjawisko sarmatyzmu
Następna praca: Co to jest public relations?



Treść: Model komunikacyjny jest to pewien wzorzec wyjaśniający technikę przenoszenia informacji, ma na celu ukazanie stanu pożądanego, w kierunku którego ma być kształtowana rzeczywistość.
Model, który mnie zainteresował należy do modeli przepływu informacji. Stawiając się w sytuacji kierownika uważam, że najlepszy jest model „ukłucia podskórnego” działający bezpośrednio, wywołując silny efekt i zgodny z zamierzeniami kierownika.
Modelem tym zajmowano się w latach trzydziestych i czterdziestych, należy on już do modeli klasycznych.
Model „ukłucia podskórnego” (hipodermic model) nazywany jest też modelem zastrzyku (injection model), a także modelem pocisku (bullet model), choć ta nazwa stosowana jest rzadziej.
Teoria opiera się wpływach perswazji na odbiorców, a punktem wyjścia była teoria Iwana Pawłowa na temat odruchów warunkowych. Uważał on, że odpowiedni bodziec wywołuje odpowiednią reakcję, co przedstawia ten rysunek:
MODEL BODZIEC – REAKCJA
Tak więc model ten „w obszarze komunikowania masowego wyjaśnia, że media wysyłają swoje komunikaty, wpływają bezpośrednio na publiczność środków masowego przekazu”. Oznacza to, że przekaz, czyli bodziec dociera do wszystkich jednostek w społeczeństwie i każdy odbiera ten komunikat tak samo, a to wywołuje mniej więcej taką samą reakcję.
Jeśli jednak przekaz nie dotrze do odbiorcy lub będzie nie skuteczny trzeba będzie wzmocnić ilość przekazów, aż do momentu wywołania odpowiedniej reakcji.
MODEL „UKŁUCIA PODSKÓRNEGO”
Tak więc jeśli kierownik przekaże grupie pracowników jakieś dyrektywy lub inne informacje to odbierane one będą przez wszystkich tak samo i powinny wywołać odpowiednią reakcję, czyli taka jakiej oczekuje kierownik.
W przypadku niesubordynacji pracownika, kierownik odbywa jeszcze jedną rozmowę z nim zawierającą również te informację, co doprowadza do spełnienia wymogów kierownika przez pracownika.
W ten sposób, czyli za pomocą modelu „ukłucia podskórnego” można przedstawić posłuszeństwo pracowników wobec kierownika, co prawda twarde i bezkompromisowe ale dążące do sukcesu firmy.
...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2276 , autor: elkakida , Ocena: 48.69

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Jaki model komunikacji najbardziej cię zainteresował i dlaczego?

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Analiza strony www.smyk.pl
Konspekt zarządzanie jakością.
Recenzja ksiazki: "marketing producenta i eksportera" Autor: Klemens Pawel Białecki
Wizerunek mężczyzny w reklamie (alkoholi, papierosów, kosmetyków).
Badania rynkowe i marketingowe
Plan Spłaty Kredytu v2.0
Informacje rynkow i badania marketingowe
Marketing ściąga ok!!!
Plan marketingowy zakładu pogrzebowego
Marketingowa rola opakowania.


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 48.69.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2009-01-19 15:30:36
⇒Czytano: 2276
Autor: elkakida


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: