Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Dystrybucja, jako element mixu marketingowego



Poprzednia praca: Cena, jako element mixu marketingowego
Następna praca: Produkt, jako element mixu marketingowego



Treść: Dystrybucja:
•Kanały dystrybucji – znalezienie się produktu w określonej przestrzeni, w określonym miejscu (np. sklep)
•Logistyka – fizyczne przemieszczanie produktu od producenta do klienta (dostawca – odbiorca; produkt dociera na czas w odpowiedniej ilości, asortymencie, formie i sposobie)
Dystrybucja
•miejsce
•czas
•ilość
•asortyment
•forma
•sposób
Kanały zbytu towarów konsumpcyjnych (na rynkach konsumpcyjnych)

Kanał pośredni – występują tu pośrednicy
Kanał bezpośredni – brak pośredników
Sprzedaż bezpośrednia – formy dystrybucji:
•Zakup bezpośrednio u producenta
•Sprzedaż wysyłkowa
telewizyjna
radiowa
telefoniczna
katalogowa
z automatów
ulotki
internetowa
Dystrybucja pośrednia – formy:
•hurt
•detal
Pośrednicy przechwytują część marży, ale jednocześnie zwiększają dostęp do rynku
Funkcje hurtowni:
•budowa asortymentu
•magazynowanie, tworzenie zapasu
•analiza rynku
•promocja, ekspozycja produktów
•świadczenia usługodawcze, montaż
•uszlachetnianie produktów
•kredytowanie sprzedaży
Motywowanie pośredników:
•szkolenia
•wspólna promocja
•zwroty, przerzuty towarów
•wyłączność sprzedaży
•konkursy, szybkość, jakość, wielkość sprzedaży
Motywowanie – czyli zachęcanie pośredników do sprzedaży własnych produktów (w rozumieniu moich).
Detal – formy organizacyjne:
•centra handlowe – zespół niezależnych sklepów znajdujących się pod jednym zarządem. Składają się z hipermarketów i sklepów branżowych. Posiadają bardzo rozbudowaną sferę usług. Organizują czas wolny (kino, restauracja, bank, poczta, zabawy dla dzieci). Największe takie centrum znajduje się w Wiedniu.
•hipermarkety – największe sklepy (marża 5 – 6%, szeroki asortyment, ale jednocześnie płytki około 30.000 rodzaji)
•supermarkety (mini, midi) – to co jest na półce + zapas 8.000 – 30.000 rodzaji
•domy towarowe – 1.500 – 2.000 pozycji asortymentowych, ceny wyższe o około 20% niż w innych sklepach, posiada szeroki i głęboki asortyment
•domy handlowe
•sklepy wygodnego zakupu – np. kioski ruchu, stacje benzynowe
•sklepy dyskontowe – są to najtańsze sklepy o najpłytszym asortymencie, usługi zredukowane do poziomu zerowego, produkty szybko rotujące, płatność gotówkowa
•sklepy specjalistyczne – wąski asortyment, fachowy personel, usługi doradcze (np. apteki, drogerie)
•sklepy branżowe
•sklepy osiedlowe
•drobny handel
•Cash and carry – na zachodzie całość zakupu musi trafić do firmy, w Polsce właściciel firmy może także zaopatrywać się na własny użytek (sprzedaż detaliczna oznaczałaby konflikt dystrybucji)
•formy zintegrowań – reakcja na pojawienie się supermarketów
Sklepy asortymentowe – są to sklepy najtańsze o najpłytszym, choć szerokim asortymencie. Usługi zredukowane praktycznie do zera.
Strategie dystrybucji:
•Intensywna – polega na tym, że nasz produkt powinien znaleźć się we wszystkich punktach sprzedaży detalicznej
•Selektywna – wszędzie, jednakże tam, gdzie spełniane są określone kryteria, np.: wielkość sprzedaży, wyposażenie, wizerunek, lokalizacja
•Ekskluzywna – kryteria określane precyzyjnie, miejsce dystrybucji jest niezbędnym elementem wizerunku firmy i produktu
•Przepychania „Push” – producent stara się pozyskać jak największą ilość hurtowników
•Przeciągania „Pull” – dystrybucja promocyjna, polegająca na oddzaiływaniu reklamy
•Vansselingowa – producent dowozi swoje produkty do odbiorcy
•Przedstawicielska – buduje strukturę przedstawicieli handlowych
•Firmowa – obca
•Wyłączna
•Patronacka
•Bezpośrednia (patronacka)
•Jedno-, wielokanałowa
•Networ marketing
•Fronchi
Funkcje przedstawicieli handlowych:
•dobór pośredników,
•zamówienie, a także obsługa,
•promocje produktu w miejscu sprzedaży,
•motywowanie,
•badania marketingowe,
•kontrola...


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 2731 , autor: Mafej , Ocena: 33.43

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Dystrybucja, jako element mixu marketingowego

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Podejmowanie decyzji przez konsumenta na rynku
Elementy majątku jednostek gospodarczych
Badania marketingowe, pytania egzaminacyjne i odpowiedzi
Towar
Marketingowy proces badawczy.
System motywacyjny (1)
Istota i zakres badań marketingowych
Analiza konkurencji
Instrumenty marketingu
Spółki (2)


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 33.43.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-26 15:34:35
⇒Czytano: 2731
Autor: Mafej


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: