Strona główna » Studia » Ekonomiczne » Marketing


Dobór próby



Poprzednia praca: Zycie i twórczość Jana Chrzciciela
Następna praca: Ewidencja zapasów materiałów



Treść: Dobor proby moze byc-losowy-nielosowy. Dobor losowy jednostek do badan ma miejsce wtedy gdy kazda jadnostka wchodzaca w sklad zbiorowosci objetej badaniem ma taka sama szanse uczestnictwa w badaniu. Zastosowanie doboru losowego wymaga posiadania wykazu wszystkich jednostek zbiorowosci.
Rodzaje doborow losowych: prosty (losowanie), systematyczny, warstwowy.
Dokonuje sie podzialu zbiorowosci na grupy. Kazda grupa jest reprezentowana w probie objetej badaniem w tej samej proporcji jak w calej zbiorowosci.
Nielosowe metody doboru jednostek do badan polegada na tym ze decyzje dotyczaca tego ktore jednostki z badanej zbiorowosci znajda sie w grupie objetej badaniem sa podejmowane przez os. prowadzaca bad. - dobor jednostek typowych, przypadkowy.
Wywiad marketingowy - dostarcza informacji o zmianach w otoczeniu firmy w dziedzinie technologii, sytuacji kontrahentów ogólnej sytuacji gospodarczej, społecznej i politycznej. Najważniejszym przedmiotem zainteresowania wywiadu marketingowego firmy jest pozycja wobec konkurencji.
Wywiad można podzielić na: -pasywny - mający ocenić miejsce firmy i produktu na rynku -ofensywny - którego celem jest identyfikacja szans wykonanych dla firmy
Źródła informacji dla wywiadu marketingowego: -pracownicy firmy konkurencyjnej -dostawcy, pośrednicy, kontrahenci-analiza produktu konkurencji.
Badania ankietowe polegaja na tym ze wszyscy respondenci uczestniczacy w badaniu otrzymuja kwestionariusz nakietowy. Ich zadaniem polega na udzieleniu odpowiedzi na zamieszczone pytania.
Stosuje sie najczesciej nastepujace techniki ankietowe:-ankieta bezposrednia polega na bezp. kontakcie przeprowadzajacego nakiete czyli ankietera z ankietowanym respondentem.jest ona czasochlonna kosztowna daje precyzyjne wyniki mozna urzadzac przy okazji demonst. produktow ankieter moze wyjasnic pytania.
Ankieta pocztowa polega na tym ze respondenci otrzymuja kwestionariusze poczta i wypelnione odsylaja-niski koszt bardziej szczere odp. duzo ankiet wypelnionych nieprawidlowo, niski wskaznik odsylanych ankiet....


Widzisz tylko część pracy, aby zobaczyć całość, musisz się zalogować.

Nie masz jeszcze u Nas konta? Na co czekasz? ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ TERAZ

Zapomniałeś hasła? Skorzystaj z formularza przypominającego hasło.


Czytano: 3394 , autor: Michalk88 , Ocena: 29.14

      Blip Śledzik Twitter Facebook Buzz Wykop

Inne podobne teksty do tytułu Dobór próby

Brak podobnych prac w bazie danych.

Losowe teksty z tej samej kategorii

Cena - ustalenie ceny
Instrumenty marketingu
Jaki model komunikacji najbardziej cię zainteresował i dlaczego?
Plan Spłaty Kredytu v2.0
Wpływ reklam na dzieci.
Badania rynku
Badania focusowe.
Piwo.
Segmentacja rynku (2)
Jak stworzyć najlepszy dział sprzedaży


Wasze komentarze

Brak komentarzy dla danej pracy.




Zmień kategorię:

Zobacz także:

Ekonomiczne
Negocjacje Negocjacje
Ekonomia Ekonomia
Prawo międzynarodowe Prawo międzynarodowe
Badania operacyjne Badania operacyjne
Ekonometria Ekonometria
Logistyka Logistyka
Marketing Marketing
Rachunkowość Rachunkowość
Statystyka Statystyka
Systemy eksperckie Systemy eksperckie
Zarządzanie jakością Zarządzanie jakością
Reklama Reklama
Zarządzanie Zarządzanie
Finanse bankowość Finanse bankowość

A A A A - zmień wielkość czcionki


Oceń pracę:

Ocena pracy wynosi 29.14.

Informacje o pracy:

⇒Dodano: 2008-10-09 12:35:19
⇒Czytano: 3394
Autor: Michalk88


Dodatkowe opcje:

Drukuj stronę
ZGŁOŚ NARUSZENIE
Wyślij znajomemu
Dodaj do ULUBIONYCH



Dodaj komentarz:

Tytuł:

Treść: